Online reklámpiac statisztikák

1. A magyar mobil és online hirdetési piac hirdetési bevételei:

PwC mérése,  IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából

Az IAB Adex NORI mutató azt mutatja: a bevallásban szereplő cégek adatai alapján 2013 utolsó negyedévében az egy évvel korábbinál nagyobb ütemben, éves összevetésben 11,7 százalékkal nőtt a magyar online és mobil hirdetési piac. A NORI év/év alapon 7,8 százalékkal bővült.

2. Az online reklámköltés nettó 27,2 milliárd forintot tett ki 2010-ben, ez az összeg a teljes reklámtorta 15,9 százalékát teszi ki – közölte Novák Péter, az IAB Hungary elnöke szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.2

3. 2013. augusztus: Már a második legnépszerűbb hirdetési platform az internet Európában az IAB elemzése szerint, a hirdetők a múlt évben összesen 24,3 milliárd eurót költöttek el a neten a tanulmányban szereplő 26 országban. Tavaly már minden negyedik, reklámra szánt eurót online költöttek el.

Magyarországon az IAB Hungary adatai szerint a múlt évben 35,65 milliárd forintos volt a digitális reklámpiac, ez 14 százalékos bővülést jelentett az egy évvel korábbihoz képest.3

4. 2013. áprilisi cikk, MRSZ

Látható, hogy az internet a jelentős bővülésnek köszönhetően immár a harmadik legerősebb médium.

4

Külföldi cikkek

1. Az online reklám bevételek 2010-ben meghaladták a printét, a történelemben először. 2010-ben 14%-ot növekedett az eMarketer kutatócég adatai alapján, összesen 25,8 milliárd dollárt költöttek.

Tehát a bevételek leginkább a keresőhirdetésekből álltak 2010-ben.

A portálok és a keresőmotorok a legnagyobb nyertesei az online display reklámoknak.5

Ebben a cikkben nagyon sok hasznos statisztika vannak, de ezek relevánsak 2014-es szakdolgozathoz is?

2. Az átlagos ember a napja 22 %-át tölti online, de a költéseknek csak a 13%-a online. (2007-es adat)6

3. Forrester cikkeket nem tudtam elérni

4. archive.org-on nem találtam ilyen adatokat, inkább tanácsok cégeknek, felhasználási útmutatók stb.

5. alexa.com speicifikus kulcsszavakra jó

6. Az USA-ban 2012. 4. negyedévében elérte a rekordszintű 10 milliárd dolláros online reklámköltést.

Ebből:

Változások 2011-ről 2012-re: a mobilhirdetések növekedtek elsősorban.

7.

Előrejelzés 2012 decemberében. De ebből a 2011 releváns adat lehet, nem?7

Internetköltések eloszlása kategóriánként:

A kiskereskedelem és a pénzügyi szolgáltatások vezetnek.8

8. Bár ez nem pénzügyi adat, de releváns lehet

potenciális elérés:

Fb userek száma: 1,23 mrd

Google+: 300 millió

LinkedIn: 277 millió

Qzone:623 millió 9

Online reklámpiac statisztikák

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s