Közösségi hálók statisztikák

A lentebb ismertetett statisztikák a közösségi hálózatok használóiról ad bővebb információt. 2013 szeptemberében az online felnőtt korúak 73%-a használ valamilyen közösségi hálózatot. 1

A fenti grafikon jól mutatja a közösségi hálók használóinak arányát és ennek az aránynak az időbeli alakulását. E szerint, bár minden korcsoportban növekvő trend figyelhető meg, a fiatalok nagyobb arányban vannak jelen a közösségi hálókon, mint az idősebb korosztály képviselői.

A közösségi hálók használóinak 71%-a van fent korunk legnagyobb közösségi portálján, a Facebookon, 22%-a használja a LinkedIn-t, 18%-a követő a Twitteren, és csupán 17% tölt fel képeket az Instagram-ra. (lásd: diagram) 42%-a az online elérhető felnőtteknek pedig több ilyen közösségi portált is használ (36% viszont csak egyet -84%-ban a Facebookot).2

A következő mátrixból3 is jól kivehető a Facebook elsőbbsége. Ez a táblázat azt ábrázolja, hogy azok, akik pl. LinkedIn-t használ, azoknak a 83%-a a Facebook-on is regisztrált. A legmagasabb ez az érték az Instagram-ra képeket töltők és a Facebook-ot használók esetében, de nem elhanyagolható a Twitter-t használók körében sem. (90%)

A következő táblázat (’Who uses social networking sites’4) a közösségi hálókat használókról szolgáltat részletesebb adatokat. E szerint a nők nagyobb arányban (78%) vannak jelen ezeken a közösségi alapon működő portálokon, mint a férfiak (69%). Az egyes korosztályok közül a 18-29 év közöttiek 90%-a jelen van, míg az életkor előrehaladtával ez az arány folyamatosan csökken, hiszen például a 65 év felettiek csupán 46%-a felhasználója valamely (vagy több) közösségi hálónak. De összefüggés figyelhető meg az iskolázottság ill. a háztartások éves jövedelme és a közösségi portálokon való jelenlét között is. A legnagyobb arányban az érettségivel nem rendelkezők (74%) és az egy vagy több diplomások esetében (75%) magas ez a fajta aktivitás. Ezzel szinte párhozamosan a kevesebb mint 30.000 $ éves keresettel rendelkezőek 77%-a tagja valamelyik közösségi oldalnak, őket követik 75%-kal a 75.000 $-nál többet keresők. Ahogy haladunk kifelé a városból úgy csökken ez az arány: városi lakosság: 76%, külvárosi: 72%, vidéki: 70% .

A mobiltelefonok (főként az okostelefonok) terjedésével ill. fejlődésével lehetővé vált a közösségi hálók ezeken keresztüli használata. Ma már a mobiltelefont használók 40%-a aktív mobilja segítségével a közösségi hálókon.

Egy 2010 novemberi kutatás a közösségi hálóknak a társadalmra gyakorolt hatását vizsgálta. Többek között megállapította: a közösségi hálókat főként a társadalmi kapcsolatok ápolására használják (ez kifejezetten igaz a Facebook felhasználókra), hű maradva a közösségi háló kifejezéshez.

A fenti statisztikákból rengeteg információ nyerhető ki a közösségi hálókról, ill. azok használóiról, amiknek jó hasznát fogom venni szakdolgozatom megírásakor is.

Fitos Tamás- Statisztikák

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s