Take-off online marketing: casting the next generation strategies

Sharma, Amalesh (2011), „Take-off online marketing: casting the next generation strategies”,Business Strategy Series, , Vol. 12 No. 4 pp 202-208.

Milyen kérdésekre keresi a választ a cikk
A gyorsan változó világban megváltoznak a hirdetési módok és feltételek. A fókusz átkerült az eladóról a vevőre, az internet elérte, hogy csökkenjenek a távolságok az egyes helyek között beleértve az országhatárokat is elhozva azokat a dolgokat, amikre szükségünk van felhagyva a régi kommunikációs formákkal.
Ez az egész átmenet a világ „szuper globalizáció”-ját hozza el, így jobb ha felkészülünk, hogy az új körülmények között is képesek legyünk piacra vinni a termékünket a lehető legjobban, azaz a célcsoportunk elérését maximalizálva.

Fontosabb definíciók
3I: az új szemléleteknek és stratégiáknak hatékonyan el kell érniük a potenciális vásárlóközönséget, így ezeknek innovatívnak (innovative), infromatívnak (informative) és bevonónak (involving) kell lenniük. (saját)
Az online marketing növekedésének alapvető oka, hogy a fogyasztók bármikor (24×7) és bárhol tudnak vásárolni . (several studies… saját talán)
Egy amerikai online vásárlók közötti kutatás azt az eredményt hozta, hogy a válasz és a tisztelet (response and respect) a relevanciával egyenes arányban növekszik. (saját)
A túl sok „üzenet” negatív benyomást tehet a vásárlóra. […] Egy felmérés azt mutatta, hogy az esetek 34%-ában azért döntöttek a vásárlás ellen, mert irreleváns vagy túl sok impulzus (message) érte őket. (saját)
Sending a message or a mail anytime loses the potential business More studies a re required to define sutable timings for marketing. (saját+more studies…)

Egyéb érdekes gondolat
Egy pár dolgot rendszeresen el kell végezni, hogy folyamatos visszajelzést kapjunk a marketing kampányról.
Dinamikusnak lenni. Minden marketing kampánynak frissnek, innovatívnak és a célcsoportra szabottnak kell lennie, mindezt a jelentős kiadások ellenére kell megvalósítani.
Proaktív „T” stratégia. A szervezeteknek meg kell érteniük a célközönséget (target). Rossz meghatározás esetén nem megfelelő kép alakul ki a márkáról. Ez csökkenti az eladásokat és rontja a vállalatról kialakult képet.
A jó út kiválasztása. Fontos, hogy a megfelelő médiacsatornát válasszuk ki hirdetés esetén; egy rossz oldalra elhelyezett bannerhirdetés rosszat tehet a márka imázsnak.
Szóhasználat. Fontos tudni, hogy a vásárlók csak akkor kattintanak egy bannerre vagy egy linkre, ha valami érdekeset látnak, kínálnak nekik. Ez nem csak a szavakra, hanem a landing page-re is vonatkozik. Egy kutatás szerint (saját) az emberek 92%-a nem akart a social media és a különböző keresőgépek által feldobott bannerekre kattintani.
Jó irány. Fontos, hogy a link a megfelelő helyre mutasson, ne kelljen utána keresni. Ha ez nem így van nagyon kevés vásárló fogja csak meglátogatni az adott oldalt, ami kisebb keresletet eredményez. A jó irány kijelölése időt takarít meg a vásárló számára, ami a vállalat iránt kifejezett hűségben ölt testet.
A vásárlókat két csoportra kell bontani. Az egyik ilyen, akiket a tömegpiacon keresztül el lehet érni a másik, akiknek egyéni figyelmet kell adni.
A marketing kampány sikerességét két tényező határozza meg; ROI és a megnövekedett vásárlói bázis.

Menedzseri feladatok
A feladatuk egy új marketing modell kialakítása a szervezetük számára. Ezt többféleképpen tehetik meg; a használatban lévő megváltoztatásával vagy egy új modell bevezetésével.
A versenyző piac megléte óta nagyon fontos a vásárlók megőrzése hosszú időn át. Megértésükben és ezzel a megfelelő célzás kialakításában a social data elemzése segíthet (személyes elkötelezettség, trendek, like/dislike, családi életvitel,döntési folyamat, háttér, ambíció), hiszen rossz célpiac kiválasztása esetén elmaradó eredménnyel kell számolnunk. A célpiac kiválasztása iparról iparra változhat. A szerző szerint a szegmentációnak azonban néhány elemet figyelembe kell vennie; feliratkozás dátuma, vásárlási történet, demográfiai portfolió, click history, preferenciák és érdeklődési kör.
Emellett a közös tényező, ami megjelenik a megszervezett és átfogó K&F az online bevezetés előtt/online már létező vállalatok számára új termék online piacra dobása előtt.
Amikor az online marketing stratégia nem működik az ingyenes házhozszállítás, pénz visszafizetési garancia, ingyenes telepítés (elektronikai és szoftveres áruk esetén), online ügyfélszolgálat, üzletponton keresztüli átvétel és visszavétel lehetősége, technológiai tanácsadás és a CRM segíthet növelni a hatékonyságot.

Saját vélemény
Igazi kutatás nem volt benne, leírta a tapasztalatait és hogy valószínűleg mi várható majd valamikor a jövőben. Online marketing alapozásnak jó volt, egész jó ötleteket dob fel, hogy mire kell odafigyelni. Ami hasznos, hogy mennyire átalakul a világ online központúvá, mert ez megkönnyíti az életünket, mindent elérhető távolságba hoz. Ezenkívül fontosnak éreztem még, hogy mennyit számít/fog számítani a vásárlóközönségünk jobb megértése, megismerése, hiszen a hangsúly rájuk helyeződött át. Ezt nem csak a reklámozásban értve, hanem az általuk generált tartalom, így wom és e-wom szempontból is.
take-off online marketing

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s