The effectiveness of online advertising in purchase decision: liking, recall and click

Yet-Mee Lim, Ching-Seng Yap and Teck-Chai Lau, 2011. The effectiveness of online advertising in purchase decision: liking, recall and click. Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 5(9): 1517-1524.

1. Milyen kérdésre keresi a választ a cikk, mi a fő kutatási kérdés, milyen hipotézisekkel él? Igazolja vagy sem a kutatás ezeket?
Mennyire szignifikánsak a következő mérőszámok az online vásárlási döntésben: a hirdetéssel szembeni attitűd, a hirdetés visszaidézésének képessége és a hirdetésre való kattintási gyakoriság?
H1: az online hirdetéssel szembeni attitűd pozitív kapcsolatban áll az online vásárlási döntéssel
H2: az online hirdetés visszaidézési képessége pozitív kapcsolatban áll az online vásárlási döntéssel
H3: az online hirdetésekre való kattintási gyakoriság pozitív kapcsolatban áll az online vásárlási döntéssel
Mindhárom hipotézist igazolja a cikk.
2. Cikkben megtalálható fontosabb definíciók, hivatkozással (saját, v szerző+évszám)
Internetes hirdetés bármilyen csatornán keresztül, bármilyen formában történhet, és információt közvetít bármilyen fokon. (Schlosser et al., 1999)
A kattintás egy interakció a hirdetéssel, ami azt jelenti, hogy a hirdetés megjelent a látogató böngészőjében és rákattintott arra. (Bhat et al., 2002)
3. Felállít-e elméleti modellt vagy keretet a szerző? Másold be az ehhez kapcsolódó esetleges ábrát + rövid magyarázat

4. Egyéb érdekes gondolat a cikkből
heavy, medium és light internet felhasználók közti különbség az online hirdetésekhez való hozzáállásban (Korgaonkar and Wolin, 2002)
a hirdetéssel szembeni attitűd pozitívabb, ha kapcsolódik az oldal tartalmához a hirdetés (Newman et al., 2004)
a banner mérete nem vezet magasabb visszaidézéshez (Dreze and Hussher, 2003)
akik csak szörfölnek az interneten (nincs konkrét céljuk), azok könnyebben emlékeznek a hirdetésekre (Danaher and Mullarkey, 2003)
átkattintási rátának nincs hatása a márka-visszaidézésre (Gong and Maddox, 2003)
5. Konklúzió: milyen (menedzseri) következtetéseket fogalmaz meg a cikk
érdemes használni az online hirdetéseket a marketing média mixben
nagyobb figyelmet kell fordítani arra, hogy milyen a hirdetés design-ja, hasznossága, illetve integritása
fontos, hogy a hirdetés érdekes legyen  felkeltse a fogyasztó érdeklődését (kíváncsiságot előidéző hirdetési stratégia)
6. Saját vélemény: mi az, amivel egyet értesz/nem értesz egyet; mi az, amit hasznosnak találsz a témád szempontjából; mit kritizálnál
Abszolút egyet értek a hipotézisekkel, illetve a beigazolódásukkal. Hasznosnak találom az egész cikket a témám szempontjából, mert valami hasonló kérdésben szeretnék majd kutatni.

szakcikk – the effectiveness of online advertising

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s