Social Media from an Integrated Marketing and Compliance Perspective

Social Media from an Integrated Marketing and Compliance Perspective

by Jennette Schlinke, Stephanie Crain

1. Milyen kérdésre keresi a választ a cikk, mi a fő kutatási kérdés, milyen hipotézisekkel él? Igazolja vagy sem a kutatás ezeket?

Sok szakember nem tudja miként kellene a közösségi médiát használni és emellett állami szabályozásoknak is meg kell felelniük.

A cikk arra keresi a választ, hogy mi az a négy fő kérdés, amit a pénzügyi szolgáltatások iparágában érdemes megfontolni a közösségi média stratégiájának kialakításakor.

  • Célok – Mi az ami a cég vagy az egyén el akar érni?
  • Stratégia – Is there a content strategy in place to ensure content and consistency for the audience?
  • Eszközök és megvalósítás – Milyen eszközök és források állnak rendelkezésre és hogy valósítják meg?
  • Kockázatok – Mik a veszélyek és költségek a közösségi média használatát illetően?

 

2. Cikkben megtalálható fontosabb definíciók, hivatkozással (saját, v szerző+évszám)

3. Felállít-e elméleti modellt vagy keretet a szerző? Másold be az ehhez kapcsolódó esetleges ábrát + rövid magyarázatot!

Célok

  • a közösségi média hatása indirekt az eladás növelésére, nehezen mérhető
  • fő célja a márka kiterjesztése és a megítélés alakítása
  • eszerint a célok lehetnek a szervezet számára:

o   pozitív megítélés kiépítése

o   releváns friss hírek forrásává válni egy témában

o   a szervezet tajgait elérhetőbbé tenni és szorosabb kapcsolatot kialakítani a meglévő kliensekkel

o   márka kiterjesztése

Stratégia – Content

  • engage a community (az egyoldaló kommunikáció helyett, interaktív közösség)
  • megfelelő platform kiválasztása
  • párbeszédek kezdeményezése
  • hallgatóság és tartalom meghatározása – fontos, hogy legyen jó tartalom stratégia
  • minőség (vs. mennyiség), megbízható és konzisztens tartalom
  • megfontolásra érdemes: a dokumentumok/posztok tárolása/megőrzése, illetve az időzítésük és átnézésük
  • „gondolkodj úgy, mint egy újságíró”

o   különböző web2-es eszközök ismerete, megkülönböztetése

o   szerkesztőségi ütemterv

o   az adat mögé kell látni, miben releváns a hallgatóság számára

o   kérdezz/csinálj interjút – új ötletek

o   teljes értékelést adj a hitelesség érdekében

o   legyél őszinte, meddig tart adott témában a szakértelmed, hivatkozz szakértőkre és építs professzionális hálózatot

Stratégia – Branding

  • kutatás kimutatta, hogy e-kereskedelmi oldalak, amelyek fotókat használnak, nagyobb bizalmat élveznek, ami meglátszik az értékesítésükön is
  • első vizuális benyomás
  • különböző csatornákon különböző képeket érdemes használni (pl honlap – professzionális, facebook/twitter – casual)
  • a hitelesség érdekében teljes profilokat érdemes létrehozni, valamint ez az elérését is növelheti (LindkedIn)
  • Grant Cardon 6 kulcsfontosságú javaslata az online megítélés menedzselésére

o   kezeld úgy, mind a személyes megítélésedet

o   a negatív posztokat lehetőségként kezeld

o   kezeld azonnal

o   közvetlenül/direkten kezeld

o   légy proaktív

o   ismerd a határaid

Eszközök és megvalósítás – Közösségi média platformok

  • más eszközök B2B és B2C piacon
  • LinkedIn – legprofesszionálisabb, üzleties – munkavállalók megtalálása
  • Facebook – egy szervezet közösségét, kultúráját hangsúlyozhatja, valamint meghatározhatja a brandet és személyes kapcsolatot teremthet a vevőkkel/fogyasztókkal
  • kérdés: a célcsoport mikor és melyik platformot használja (LinkedIn – üzlettel töltött órák, Facebook – szabadidő)
  • Twitter: a felnőttek 16%-a használja, nehéz az elérés, alkalmas annak felmérésére, mik a legnépszerűbb témák, illetve tanulni lehet azokból, melyek az üzletfeleik és klienseik számára fontosak, az egyes vállalatok megítélése feltérképezhető

Eszközök és megvalósítás – Blogok

  • közösség elérése és építése
  • egyszerűbben mérhető online aktivitás
  • megfontolandó

o   tervezés: név, forrás, célcsoport, intenzitás, tartalom

o   türelem és gondosság szükséges hozzá: elérés érdekében összekötni a többi közösségi média platformmal

o   szabályozások

o   minden készülékre tervezni

  • keresőoptimalizálás! (SEO)
  • Google keresés és hirdetések

Eszközök és megvalósítás – Honlapok

  • miért használják: kapcsolatba lépni, címet megnézni, tájékozódni a kínált szolgáltatásokról, alternatív online platformokra navigálni àcél: könnyen használható, esztétikus

Kockázatok

  • kontroll hiánya
  • megfelelés a technológiai újításoknak
  • megtérül-e a befektetett idő és energia
  • pénzügyi szektorra vonatkozó „szabványok”/keretrendszerek – techonlógiai megoldások + költségek
  • stratégiai beágyazottság, közösségi média használati szabályok (hiánya)
  • versenytársak számára rávilágíthat gyengeségekre
  • megtérülés kérdés

4. Egyéb érdekes gondolat a cikkből:

A cikk alátámasztja, azt az általános feltevést, hogy a fiatalok a leginkább elkötelezettek a közösségi média használatában. Az internet használók körében végzett kutatás ugyanis kimutatta, hogy a válaszadók 92%-a 18-29 év közötti, de a több korosztály részvétele is folyamatosan növekvő tendenciát mutat.

A pénzügyi szektorban a közösségi kapcsolatépítés az 50-64 évesek körében 2012-re, 6 év alatt 57%-ra emelkedett, azaz 53%pontos növekedést mutat. De a 65 év felettiek körében is szignifikáns növekedés tapasztalható, 1%-ról 38/%-ra nőtt.

A felnőtt internetezők 20%-a használja a LinkedIn-t. Egy üzleti konferencián tartott informális felmérés szerint az ottaniak 70%-a rendelkezett LinkedIn oldallal àez a leginkább üzlet orientált eszköz, ami lehetővé teszi a potenciális munkavállalók megtalálását.

5. Konklúzió: milyen (menedzseri) következtetéseket fogalmaz meg a cikk?

Közösségi média stratégia kialakításnál elsődleges cél a közösség megszólítása és formálása, melynek elméleti háttere a pull marketing stratégia, azaz a fogyasztó igényeivel a ókuszban, releváns és megbízható tartalom létrehozása.

A célcsoporttól és tartalomtól függően kell megválasztani az alkalmazandó web2-es felületet, s célszerű, hogy minden eszközre (mobil, tablet) kompatibilis legyen.

6. Saját vélemény: mi az, amivel egyet értesz/nem értesz egyet; mi az, amit hasznosnak találsz a témád szempontjából; mit kritizálnál?

Az egyes web 2-es eszközök profiljával és használati módjával egyet értek, valamint a levont összefüggésekkel is. Hasznos a vállalati perspektíva a szakdolgozatom szempontjából.

Ugyanakkor úgy éreztem, hogy megjelenik a fogyasztói nézőpont is, például a LinkedIn profil kialakításánál, ami elsőre számomra nem volt egyértelmű. Ennél szerintem érdekes lett volna kifejteni, hogy a vállalatok szempontjából mennyire hasznos a LinkedIn és valójában mennyire alkalmazzák munkavállalók elérésére.

7. 10-15 kulcsszó

facebook, twitter, linkedin, blog, weg page, social media srategy, risks, goals, strategy, integrated marketing strategy

85802252

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s