Behavioral Targeting – Consumer Tracking

0. Mű hivatkozása

P. K. Srimani, Srinivas. A, 2011. Behavioral Targeting – Consumer Tracking. 2nd International Conference on Methods in Science and Technology

1. Téma

viselkedés-alapú célzás:

  • a felhasználók internetes böngészési viselkedése alapján lehet célozni: hirdetést, terméket, tartalmat
  • érdemes kombinálni más tényezőkkel is: pl. demográfia, földrajzi célzás, stb. –> a marketing befektetés ROI-ja magasabb lesz
  • arra érdemes fókuszálni, hogy a honlap hogyan teljesít a látogató fogyasztóvá válásában
  • cookie-k használatával –> böngészési viselkedés “megfigyelése”
  • menete:
  1. egyedien azonosítani minden felhasználót –> kereshető adatbázist készíteni róluk
  2. lenyomozni az internetes tevékenységeiket és hozzárendelni az adatbázishoz
  3. felhasználói profilt készíteni az adatbázis és egy kifinomult algoritmus segítségével
  4. olyan hirdetések küldése, amik az egyénekhez a legjobban illenek
  • két típusa:
  1. hirdetési hálózati viselkedés-alapú célzás (hirdetési hálózatoknak sok weboldala van, egyiken megfigyelik a fogyasztó viselkedését, és annak alapján optimalizálják a fogyasztó által meglátogatott – ugyancsak a hirdetési hálózatba tartozó – oldal hirdetéseit)
  2. honlapon belüli viselkedés-alapú célzás (oldal látogatóit szegmentálni, pl: lojálisak, információgyűjtők, sokat költők, stb. –> ezek alapján különböző hirdetések mutatása számukra)
  • eszközök a viselkedés-alapú célzáshoz:
  1. Google Analytics
  2. Google Website Optimizer (pl. ha először látogatja meg valaki az oldalt –> feliratkozó ív mutatása, vagy nagyon kedvező ajánlat; ha valaki visszatérő látogató: AdSense hirdetés mutatása –> mivel ismeri a márkádat/oldaladat, sokkal valószínűbb, hogy visszatér majd az oldalra, akkor is, ha rákattint egy másik hirdetésre)
  3. Adobe Test&Target 1:1 (előnyei: ön-tanuló algoritmus –> optimalizálás –> a kreatív részre fókuszálhat a hirdető, teljesen automatikus, optimalizálni lehet bármely KPI-hoz)

2. Cikkben megtalálható fontosabb definíciók

viselkedés-alapú célzás (behavioral targeting): online marketing módszer, ami a fogyasztók böngészési tevékenységeit gyűjti össze annak érdekében, hogy relevánsabban célozhassa az online hirdetéseket

behavioral targeting

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s