The power of like, Andrew Lipsman

0. Mű hivatkozása, szakdolgozat-kompatibilis módon:

The power of “LIKE”, Andrew Lipsman

http://hospitalityandtravel.files.wordpress.com/2012/09/73177656.pdf

1. Milyen kérdésre keresi a választ a cikk, mi a fő kutatási kérdés, milyen hipotézisekkel él? Igazolja vagy sem a kutatás ezeket?

Milyen módon lehet, illetve milyen módon célszerű elérni a fogyasztókat a Közösségi media csatornáin keresztül? Mennyiben befolyásolja a like szám egy adott vállalat eladásait és ismertségét? Mennyit ér egy követő? Növeli-e a Facebook-on való jelenlét a honlapra való átkattintás valószínűségét? A kutatás igazolja, hogy a like-ok megszerzésével, és az ismertség növelésével ha nemis közvetlenül, de közvetetten biztosan elérhető a kívánt értékesítés növekedést. A 3 vállalati példa egyértelműen alátámasztja a feltevéseket.

2. Cikkben megtalálható fontosabb definíciók, hivatkozással (saját, v szerző+évszám)

3. Felállít-e elméleti modellt vagy keretet a szerző? Másold be az ehhez kapcsolódó esetleges ábrát + rövid magyarázat

A comScore Social Essential 2 milliós paneljéből szerzett fogyasztói magatartást célzó információi alapján a következő elméleti összegzést írta a szerző:

A vállalatok 4 jellemző módon igyekeznek elérni az embereket:

–       saját oldalon való postolás (látják a követők és a barátaik)

–        közvetetten az ismerőseinktől kapunk infót egy cégről

–        fizetett oldal hirdetések

–        “közösségi reklám” (xy kedveli az oldalt, kedveld te is…)

Az elérési módokat embertipusonként próbálják alkalmazni (követők, a követők barátai és a teljesen random emberek)

4. Egyéb érdekes gondolat a cikkből

Rengeteg nagyvállalat csak lézeng a FB-on, nincs tudatos eladás ösztönzés, content gyártás, vagy felhasználói élmény nyújtás. Ha folyamatosan figyeljük, hogy mi érdeki a fogyasztóinkat, akkor sokkal könnyebben érhetjük el, hogy ránk figyeljenek, és átmenjen az üzenet, amit közölni szeretnénk. Ehhez azonban pontról pontra meg kell vizsgálnunk, hogy az egyes post-ok, időzítésben, tartalomban, megjelenés módban milyen hatással vannak a követőinkre.

5. Konklúzió: milyen (menedzseri) következtetéseket fogalmaz meg a cikk

Ha a vállalatok nem céltalanul vannak jelen a FB-on, és a közösségi médiát komolyan beépítik a marketing stratégiájukba, megismerhetik a fogyasztóikat, lojálissá tehetik őket, ezzel generálva nagyobb érdeklődést, elérést és végeredményként nagyobb profitot.

A legfontosabb tehát mérni, megismerni és megérteni a fogyasztót.

6. Saját vélemény: mi az, amivel egyet értesz/nem értesz egyet; mi az, amit hasznosnak találsz a témád szempontjából; mit kritizálnál

Az egész cikk hasznos, mert nagy általánosságokból indulva 3 konkrét példán keresztül mutatja be a megfelelő social media aktivitás pozitív hatását egy vállalat életében. Ez a pozitív hatás nem csak az átkattintásokban, és az ismertség növekedésben nyilvánul meg, hanem ténylegesen, az eladásokban is.

7. 10-15 kulcsszó

social media, fogysztói magatartás, átkattintás, közösségi media, Facebook, GRP, online időtöltés

 

the power of like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s