Social Media Marketing: The Art of Conversational Sales

Hivatkozás

Packer, Ron. “Social Media Marketing: The art of conversational sales.” We simplify the internet. Disponível em:<http://wsiinstitute.com/media/ec/SocialM edia MarketingWhitepaper. pdf>. Acesso em 3 (2010).

 

Hipotézis

Hogyan hozzon létre egy vállalat sikere közösségi média programot. Mi pontosan a közüsségi média és hogyan alkalmazható a marketingstratégiában. A közösségi média lényege, hogy a technikai fejlettség hogyan teszi egyszerűbbé az emberek közötti kapcsolattartást és mindebből egy vállalat hogyan profitálhat.

 

Érdekes gondolatok

Az őszinteség és a közös érdeklődési körök csoportosulása jellemzi a közösségi médiát. Afelhasználók valós párbeszédekre és értelmes, jelentősségteljes (meaningful) kommunikációra vágynak. Az öncélú, sales orientált vagy unalmas kommunikáció távozásra készteti a felhasználókat.

A közösségi média felületek növekedése folyamatos, nem elég a jelen lenni az általános PC felületen, kiemelt jelentősége van az okostelefon (és tablet – személyes komment) platformokra való optimalizálásnak.

Közösségi média kommunikáció legfontosabb előnyei:

–       Erősíti a bizalmat és a professzionális magabiztosságot

–       Fejleszti a terméket és szolgáltatást, hogy optimálisabb legyen a célpiac számára

–       „Rögtönzött sales hálózat” építse, olyan személyek, akik a személyes csatornájukon keresztül eladják a terméket vagy szolgáltatást (akár közvetve)

A megfelelő közösségi média marketing stratégia eredményei:

–       jobb keresési pozíció

–       jobb ügyfélszolgálat

–       magasabb márkatudatosság a fogyasztók részéről

–       PR és média kapcsolatok fejlődése

–       új fogyasztók meghódítása

–       online reputáció menedzsment

–       lojális fogyasztók

Ha megértjük a fogyasztók igényeit, az értékes és számukra releváns iformációkat tartalmazó kölcsönös kommunikációba időről időre beépíthetőek sales hirdetések.

Közösségi média stratégia lépései:

  1. Felfedezési fázis
    a. közösségi média célok meghatározása
    b.ezek összeegyeztetése az üzleti célokkal
  2. kutatás
    a.  célcsoport meghatározása, a célcsoport melyik felületeken hol található megb.  a célcsoport milyen kommunikációt tart értékesnek
  3. pilot fázis
  4. 2-3 pilot projekta.    1-2 felületen kezdeti kommunikáció (pl.: Facebook)b.    vállalati blog létrehozása a kommunikáció támogatására
  5. kapcsolatok kiépítése a választott közösségi média felületen (természetes folyamat)a.    figyelni a kommunikációt, majd lassan csatlakozni hozzáb.   értékes tagjává válni a kommunikációnak, nem sales üzenetekkel kezdeni
  6. Alkotói fázis
  7. kapcsolatok kialakítása a kommunikációban való részvétellel
  8. Megfogalmazni, hogy milyen információ és tartalom értékes a fogyasztóknak
  9. kommunikációs stílus kialakítása (pl.: vicces, szarkasztikus, komoly, szakértői stb.)
  10. értékes információ és tartalom biztosítása, a felmerültek alapján releváns blogbejegyzések, ott a kommunikációban való részvétel
  11. Mérési fázis
  12. mérni, hogy a stratégia eredményei megfelelnek-e a céloknak
  13. eredmények kiértékelése

A kétoldalú kommunikáció a legfontosabb. Hüvelykujj szabály: minden sales tartalmú üzenethez tartozzon 8-9 tartalmi, egyéb post, üzenet!

A közösségi média intergálása a honlpba:

  1. A honlapot a közösségi média stratégia alapján módosítani
  2. Azonosítani, hogy milyen cselekvéseket szeretnénk a fogyasztóknál elérni
  3. Integrálni a kommunikációt a honlapra is
  4. Annak a tartalomnak a biztosítása amit a fogyasztók várnak
  5. Egységes kommunikációs stílus kialakítása
  6. Reklámozni
  7. A honlapot használni arra, hogy a fogyasztókat a várt cselekvés irányába terelje

Fontos azonosítani, hogy a fogyasztók a termékkeresés szakaszában vagy a közösségi média kampány hatására érdeklődtek a termék/honlap iránt.

Konklúzió: milyen (menedzseri) következtetéseket fogalmaz meg a cikk

 Az üzleti ágazat jelenleg a „lebonyolító” (transactional) kommunikácó felől a közösségi (social) kommunikáció irányába tolódik. Kiemelkedő a jelentősége a fogyasztói elkötelezettségnek, illetve annak, hogy a fogyasztót a teljes vásárlási folyamat során végig kísérje az adott vállalat pozitív információkkal, pozitív márka és termékképpel.

 Saját vélemény:

 A cikk megfelelően fedi le a teljes közösségi média kommunikációs stratégia megfelelő felépítését és legfontosabb elemeit. Megfelelő elméleti alap közösségi média kampány építéséhez.

 

GT

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s